ACECU ha passat de 65 socis en 2014 a 107 socis actualment. Els comerciants també noten una lleugera millora econòmica a la ciutat.

El comerç de Cullera es manté fort i viu malgrat la feroç competència de les grans superfícies i les principals plataformes virtuals de e-commerce. En els últims anys l’Associació de Comerciants i Emprenedors de Cullera (ACECU) ha augmentant notablement el seu número de socis i, a més, també s’ha registrat una lleugera millora econòmica en les vendes.

En 2014 aquesta associació tan sols comptava amb 65 socis. La crisi econòmica i les jubilacions d’alguns comerciants van provocar que l’associació passara per una mala ratxa i tinguera molt pocs membres.

Però en els últims anys, el treball de l’executiva de ACECU per tornar a unir als xicotets empresaris, les accions promocionals que realitza aquesta entitat i l’eixida de la crisi han beneficiat a aquesta associació i ha provocat que actualment compten amb un total de 107 socis. És a dir, ha pujat un 65% el nombre de negocis que la formen. Cal afegir a més, que està previst donar noves altes de socis en els pròxims dies.

“És important que els comerciants estiguem units per a dur a terme projectes que beneficien a l’economia local”, explica el president d’ACECU, José Luis Albiñana. I és que en els últims anys l’associació ha multiplicat les seues activitats, amb diverses campanyes comercials com la de Nadal, la Nit de Compres, el Dia del Pare, etc.; així com major presència en xarxes socials, cursos de formació per als socis, etc.

També s’han rebut més ‘ajudes municipals per a realitzar les campanyes comercials i enguany, per primera vegada en la història de ACECU, s’ha signat un conveni amb l’Ajuntament de Cullera mitjançant el qual se li han atorgat 20.000 euros a l’associació per a promoure diferents iniciatives comercials.

Millora econòmica

Un altre factor clau en tota aquesta situació és que els comerciants han notat una lleugera reactivació econòmica a la ciutat. Els anys més durs de la crisi fa temps que van passar i, a poc a poc i sense triomfalismes, els veïns i els turistes han millorat el seu consum a les botigues locals.

Les grans superfícies continuen sent un dur competidor, però “cada vegada més la gent s’adona que en el comerç local oferim una qualitat i un tracte personalitzat inigualables”, assenyala Albiñana.

Els ponts festius i l’estiu són moments clau per a l’economia local, quan es nota un major consum, sobretot en hostaleria.

I, d’altra banda, encara que hi ha hagut comerciants que s’han jubilat i han tancat el seu negoci al no tindre un relleu generacional; també s’han obert nous comerços i locals d’hostaleria, sobretot per part de gent jove amb ganes d’emprendre. Fins i tot diversos negocis amb anys d’història han realitzat importants reformes en els seus locals per a adaptar-se als nous temps.